Veiarbeidet på Senja akkurat nå

Under tøffe vinterforhold arbeider Målselv maskin, med å utbedre noen av de mest kritiske veiene på Senja.

Både Tom-Rune Eliseussen, ordfører i Senja kommune og Karin Eriksen, fylkesråd for plan, næring og miljø i Troms og Finnmark fylkeskommune, har ved selvsyn sett at det er godt driv i veiarbeidet.

Utbedringene forventes å være ferdig i inneværende år og er viktig for framkommelighet og sikkerhet, påpeker ordføreren.

Her fraktes det sjømat for store verdier hele året, og trailerne må til og fra, sier han.

På veien til Husøya på Senja kommer kjettingplass for trailere og større bilder.

- Næringstransporten er tungt lastet og har som formål å komme raskt til markedene med fersk sjømat, sier Karin Eriksen.

Så for verdikjeden kyst til marked er dette arbeidet nødvendig, ikke minst for de som jobber og bor på Husøy, slår hun fast.