TV-aksjonen 2022

TV-aksjonen NRK 2022 går til Leger Uten Grenser og DNDi sitt arbeid, for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. I år går TV-aksjonen av stabelen 23. oktober.

I år vil Fontenehuset Senja sammen med frivillige gjennomføre TV-aksjonen i Senja, på vegne av og med støtte fra Senja kommune.

Og vi digitaliserer innsamlingen. Det vil si at bøssebærer informerer om det gode formålet og hva pengene går til, og hvordan du kan gi penger digitalt der og da eller senere – vipse eller overføre pengene direkte til konto.

Det offisielle tidspunktet for bøssebæringen er mellom kl. 1600-1800 søndag 23. oktober.

Ta vel imot dem!

Akkurat nå venter millioner av mennesker på å bli behandlet av en lege. For mange står det om livet, men tilgang til helsehjelp er ingen selvfølge. Årets TV-aksjon skal gå til å forebygge og behandle sykdommer, som rammer mennesker på tvers av landegrenser, uavhengig av etnisitet, seksuell orientering, religion, politisk ståsted, alder og kjønn.

Engasjer deg for en god sak

Har du lyst til å engasjere deg for en god sak og bidra som bøssebærer i år? TV-aksjonen Leger Uten Grenser skal gi medisinsk behandling til dem som trenger det mest. Sammen redder vi liv!

• Da kan du melde deg på som bøssebærer i Senjaregionen på https://blimed.no/. Det er også mulig å melde seg som bøssebærer, ved å ringe 02025. Dersom dere ønsker å gå to eller flere sammen, er det tilstrekkelig at én av dere registrerer dere som bøssebærer.
  • Har du spørsmål vedr. årets TV-aksjon, ta gjerne kontakt med Fontenehuset Senja v/Anders Berntsen på mobil 982 65 199 eller e-post anders@fontenehusetsenja.no.

Dette går pengene til - TV-aksjonen 2022 Leger uten grenser

Fontenehuset er psykt viktig - Senja kommune