Tilskudd til inkludering av barn og unge 2025

Tilskuddsordningen «Tilskudd til inkludering av barn og unge» er nå lyst ut for 2025. Detaljert informasjon finner du på Bufdirs nettsider.

Mål og målgruppe

Målet med tilskuddsordningen er å legge til rette for at alle barn og unge skal ha mulighet til mestring og samfunnsdeltakelse. Ordningen skal bidra til:

• Utvikling av åpne møteplasser
  • Deltakelse på ferie- og fritidsaktiviteter
  • Fullføring av utdanningsløp

Målgruppe: Barn og unge i alderen 0 til og med 24 år som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.

Hvem kan søke

• Offentlige instanser
  • Frivillige organisasjoner
  • Private aktører

Viktig informasjon

Søknadsfrist: 1. november 2024

Slik søker du

1. Sett deg inn i regelverket og informasjonen på ordningens nettside
  2. Logg inn, fyll ut og send inn søknad i Bufdirs søknadsportal for tilskudd

Merk: Frivillige organisasjoner og private aktører skal benytte søknadsskjema 2. Søknaden skal knyttes til en deltakende kommune (se tilskuddsordningens nettside for unntak). Det skal søkes om tilskudd til ulike aktivitetstyper (se ordningens nettside for mer informasjon om disse)

Etter at du har sendt søknaden

Behandlingsprosess for søknadene:

1. Søknader fra andre aktører enn kommunen selv rangeres av kommunen
  2. Rangeringen forankres på besluttende politisk eller administrativt nivå i kommunen
  3. Bufdir gjennomfører den endelige saksbehandlingen

Informasjon om forventet saksbehandlingstid vil være tilgjengelig på Bufdirs nettsider.

Kontaktperson i kommunen

Christine Simonsen