Tilbud om bistand fra kommunen ved manglende drikkevann

Til tross for langvarig kulde og lite nedbør opplever Senja kommune så langt ikke problemer med vannforsyningen fra offentlige anlegg. Personer som opplever problemer med privat vannforsyning kan benytte tilbud om forsyning av drikkevann fra kommunen.

Det er så langt ikke rapportert om problemer med vannforsyning fra kommunens anlegg. Det er likevel enkelte rapporter om problemer med private vannforsyninger, og derfor etablert et tilbud om drikkevannsforsyning i kommunen.

Henting av vann

De som opplever problemer med vannforsyningen kan hente drikkevann på brannstasjonen på Finnsnes, hverdager mellom klokka 08:00 til 15:00. Adresse til brannstasjonen er Helsesenterveien 5, 9300 Finnsnes.

Hvis det oppstår prekært behov for vannforsyning utover disse tidspunktene kan vakthavende brannsjef kontaktes på telefonnummer: 90 47 51 63.

Meld fra om eventuelle problemer med kommunal vannforsyning

Dersom noen opplever problemer med vannforsyning fra kommunale anlegg skal det meldes på våre vakttelefonnumre for vei, vann og avløp: