Meld deg på vårens foreldreveiledningskurs

Vårens datoer for de populære foreldreveiledningskursene i Senja, er nå klare!

Alle som har barn vet at det tidvis er utfordrende men givende å være forelder, og det går sjelden en dag uten at man lærer noe nytt.

- Foreldreveiledningskursene er populære og responsen er god, så nå setter vi opp nye til våren, forteller Siren Stefanussen, helsesykepleier i Helsestasjons- og skolehelsetjenesten, Senja kommune.

Hvem passer kurset for

- Kurset passer for deg som synes foreldrerollen kan være komplisert, og deg som ikke har særlige vansker i foreldrerollen men ønsker å lære mer om barns trygghet i samspill med deg, forklarer Siren Stefanussen, helsesykepleier i Helsestasjons- og skolehelsetjenesten.

Du trenger ikke ha annen motivasjon enn å være nysgjerrig på foreldrerollen, for å melde deg på!

Alle vil ha nytte av kurset, uansett bakgrunn. Kurset egner seg godt for småbarnsforeldre, men kan tas av alle foreldre.

Når og hvor er vårkurset

Kveldskurset m/sertifisert helsesykepleier går over tre mandager, holdes på møterom på Finnsnes helsestasjon, Skolegata 2, i 3 etg. Det blir servert kaffe/te og litt å bite i:

• Mandag 27. mai 18.00-21.00
  • Mandag 3. juni 18.00-21.00
  • Mandag 10. juni 18.00-21.00

Påmelding og frist

Meld deg på: foreldreveiledning@senja.kommune.no. Vennligst ikke send oss helseopplysninger.

Du kan gjerne også sende en uforpliktende melding til samme e-post, om du er interessert og/eller ønsker mer informasjon.

Påmeldingsfrist er mandag 13. mai.

En del av folkehelseprogrammet

Foreldreveiledningskurset Trygghetssirkelen er for alle foreldre i Senja kommune, og skal gi deg som forelder verktøy til å:

• forstå bedre hvilke behov barn har
  • hvilke signaler de gir
  • hva vi kan gjøre for å møte disse behovene bedre

Kurset er et forebyggende tiltak for folkehelsa og er en del av Helsefremmende oppvekst (HOPP), der tiltak som skal være tilgjengelig for alle innbyggere settes inn.

Trygghetssirkelen eller COS-P som står for Circle of Security-Parenting på engelsk.