May-Elin får medalje for lang og tro tjeneste

I Senja kommune er det en stor ære og glede og kunne hedre en av våre dyktige arbeidstakere, som i mer enn 25 år har utvist lang og tro tjeneste for samme arbeidsgiver.

May-Elin Kristiansen, barnehagestyrer i Medby barnehage i Senja, får Norges Vel Medaljen for 25 års lang og tro tjeneste. Kari H. Slaattelid

Lang  og tro tjeneste

May-Elin Kristiansen fikk denne uken tildelt et synlig tegn som en påskjønnelse fra kommunen - Medaljen for lang og tro tjeneste, diplom og gavekort - for å vise at vi verdsetter den erfaring og stabilitet som hun har representert over lang tid i tidligere Torsken og nå Senja kommune.

- Som et synlig bevis på den takknemlighet vi har overfor deg som medarbeider i over 25 år, tildeler vi deg Medaljen for lang og tro tjeneste, sier Merete Henriksen, virksomhetsleder, Barnehager Senja nord.

En god leder

Som virksomhetsleder setter jeg stor pris på å få tildele deg denne hederen og påskjønnelsen, for det arbeidet du har gjort for mange barn i Medby barnehage, fortsetter Henriksen.

Du er en god leder for barnehagen, og jeg håper at du fortsetter i mange år til.

Vi gratulerer!

May-Elin Kristiansen overrekkes Medaljen for lang og tro tjeneste, diplom og gavekort fra Merete Henriksen, virksomhetsleder i Barnehager Senja Nord. Kari H. Slaattelid

Representerer en tradisjon

Når Senja kommune som arbeidsgiver velger å søke om tildeling av Medaljen for lang og tro tjeneste på vegne av en arbeidstaker, så betyr det langt mer enn en gave.

Den representerer en tradisjon med solide verdier og et varig bevis på mottakers innsats og betydning for sin arbeidsgiver i mer enn 25 år.

Helt tilbake til 1888

Den produseres av det Norske Myntverket på Kongsberg og med like stor presisjon som Nobels fredsprismedalje. Det er fortsatt mye håndverk i det ferdige produktet.

Medaljen har en historie som strekker seg helt tilbake til 1888, og er blant de eldste medaljene som fortsatt er i bruk i Norge.

Fv. May-Elin Kristiansen med Medaljen for lang og tro tjeneste og Merete Henriksen, virksomhetsleder.