Lading og parkering for elbil

Det er vanlig parkeringsavgift også for elbiler i Senja kommune. Du finner oppdatert status på ladepunkter her. For oversikt over ladepunkter i regionen til enhver tid,  kan du laste ned nasjonale applikasjoner til mobil.

Parkeringsavgift

På kommunale parkeringsplasser i Senja kommune betaler elbiler samme avgifter som andre biler. For oversikt over hva som er gjeldende regler og satser for parkering i Senja kommune, se vår side om parkering på kommunale parkeringsplasser i denne lenken.

Ladepunkter

• Stonglandseidet og i Gryllefjord har hurtigladere.
  • Skaland har noe begrenset kapasitet, men ferdigstilles  høsten 2024.
  • Olderhavna på Finnsnes har 4 hurtigladere og 4 Teslaladere Lynladere kommer i løpet av  høsten 2024.

For oppdatert oversikt til enhver tid over ladepunkter for elbil i regionen, kan du laste ned applikasjoner til mobiltelefon.

Dette er applikasjoner som kan være produsert av selskaper eller foreninger, og det kan derfor være at noen tar betalt for tjenestene:

Til Apple - App Store

Til Android - Google Play