Gi oss innspill om reisemålsutviklingen

- Vi ønsker å høre hvilket syn folk i Senja og Dyrøy, har til turismen og trivsel relatert til reiselivet i regionen i sitt område, forteller Marit Stubberud Hanssen, varaordfører i Senja kommune.

Selfie av Reisemålsledelsen i Senjaregionen, fv. Julie Lauritzsen, Visit Senja Region, Rikke Steiro, Senja kommune, Stig Stokkland, Dyrøy kommune og Wenche Pedersen, Senja kommune. Trine Strand, Dyrøy kommune, var ikke tilstede når bildet ble tatt.

I disse dager lanseres Innbyggerundersøkelsen Bærekraftig reisemål, et samarbeid mellom Reisemålsledelsen i kommunene Senja og Dyrøy, NordNorsk Reiseliv og Visit Senja Region.

Det vil hjelpe oss å gjøre de riktige prioriteringene i videre utvikling av næringen, til felles beste både for fastboende og gjestene våre, sier Marit Stubberud Hanssen.

Klikk her og delta på innbyggerundersøkelsen

Det vil ta rundt 3-4 minutter å svare på spørsmålene, sier hun, som minner på at du må velge hvilket område du sokner.

Tungeneset, Senja. Alle foto: Visit Senja Region.

Ta vare på lokalbefolkningen

- I fjor oppnådde vi Innovasjon Norges kvalitetsmerke for bærekraftig reisemål, forteller Julie Lauritzen, daglig leder, Visit Senja Region.

Med bærekraftig, mener vi evnen til å ta vare på natur, miljø, kulturarv og lokalbefolkning, forklarer hun.

Julie Lauritzsen, daglig leder, Visit Senja Region. Kari H. Slaattelid, Senja kommune.

Mange destinasjoner i Nord-Norge jobber for å bli merket eller remerket, som et bærekraftig reisemål.

Delta og bli med i trekning

Innbyggerundersøkelsen for et bærekraftig reiseliv, er et ledd i dette arbeidet.

- Det er svært verdifullt for oss med innsikt i hvordan folk i Senjaregionen lever med reiselivet og hvilket syn de har på utviklingen, sier  Marit Stubberud Hanssen.

Innspillene er et viktig bidrag til reisemålsutviklingen i vår region.

- Blir du med og bidrar, kan du bli én av to vinnere som får premie, smiler Julie Lauritzen.

Husfjellet, Senja.

Premiene er

En overnatting inkl. frokost for to i Aurora Sea View, Norwegian Wild, til en verdi av 4 900 kroner

Et gavekort på en middag hos Senja by Heart, til en verdi av 2 000 kroner.