Publikumsportalen for å registre feil og mangler på vei, overvann, gatelys i Senja
Vi ønsker å bli enda bedre!
- Publikumsportalen du melder inn i, gir oss på Vann, avløp og vei viktig informasjon om oppståtte hendelser.
- Det gir oss bedre muligheter for å gi deg tilbakemelding, og rask utbedring dersom vi vurderer at det er nødvendig.
- Om du har observert noe som kan medføre fare for liv og helse, finner du varslingsinformasjon om feil ved vann, vei og avløp på dagtid og kveld.
Hva er publikumsportalen
Dette er en publikumsportal for innbyggere, som heter Citizen, hvor du kan melde inn hendelser, feil og mangler ved kommunens anlegg og ansvarsområder, som er definert under kategoriene i portalen. Det vil si vei, overvann og gatelys.
Merk! Ønsker du saksbehandling, må du fortsatt gjøre en skriftlig henvendelse via post@senja.kommune.no eller brev til Senja kommune, pb. 602, 9306 Finnsnes.
Hvordan melder du inn
Løsningen for å melde inn feil eller mangler du har observert på vei, overvann og gatelys, er enkel å bruke.
Gatelys
Senja kommune har ansvaret for rundt 8 000 gatelys.
Det er vanskelig for kommunen å til enhver tid, ha oversikt over status på hver av disse.
Vi ønsker derfor spesielt å få inn eventuelle feilmeldinger på dette i publikumsportalen, og takker for hjelpen!
Av hensyn til ressursene våre, må vi prioritere utbedring etter denne rekkefølgen:
- Strekningsbrudd
- Skolevei, fotgjengeroverganger og lignende
- Tre eller flere mørke punkter på samme strekning
- Områdevis utbedringer ved flere mørke punkter i samme område