AnskaffelseVi skal sikre at anskaffelser i Senja kommune gjennomføres i tråd med lov, forskrift og kommunens reglementer. Sist endret 06.09.2024 13.39 Senja kommune har enhetlige og entydige rutiner, for hvordan anskaffelser (PDF, 355 kB) skal utføres, og hvordan internkontroll og avvikshåndtering skal gjennomføres i alle faser av anskaffelsesprosessen. Kommunen oppnår fordeler gjennom felles rammeavtaler, for de ulike virksomhetene. Rammeavtaler vil som hovedregel være arbeidsbesparende og økonomisk gunstig for kommunen.Terskelverdier Terskelverdier er beløpsgrenser som angir hvilken del av anskaffelsesregelverket som kommer til anvendelse for en anskaffelse. De viktigste terskelverdiene er for anskaffelser under kr 100 000, anskaffelsen er unntatt regelverketunder kr 1 300 000, det må sendes tilbudsforespørsel til minst tre leverandørerunder kr 2 200 000, kunngjøring på DOFFINover kr 2 200 000, kunngjøring på DOFFIN og TED (Tenders Electronic Daily) Vær oppmerksom på at andre terskelverdier gjelder for bygg- og anleggsarbeider, helse og sosialtjenester samt andre spesielle anskaffelser. Se mer om terskelverdier her (PDF, 224 kB).Oppdragsgiver må derfor foreta en forsvarlig vurdering av anskaffelsens verdi, for å kunne slå fast hvilke regler som gjelder for den aktuelle anskaffelsen. Nyttige informasjonslenkerAnskaffelsesrutiner - Senja kommune (PDF, 355 kB)Kunngjøringer - Doffin.noForvaltningsrevisjonsrapport 2024 - Senja kommune (PDF, 2 MB)Fagside om offentlige anskaffelser - Anskaffelser.noAntikorrupsjon og etisk standard - Senja kommune